دمنوش‌هایی که آرامش را به خواب برمی‌گردانند

بهترین زمان خواب قبل از نیمه شب است  مصرف برخی دمنوش‌ها و نوشیدنی‌ها باعث کاهش استرس و فکر و خیال شده و مصرف آنها قبل از خواب،آرامبخش است.

 در مورد بهداشت خواب و اینکه مردم چگونه می‌توانند خواب راحتی داشته باشند، ساعت خواب بسیار مهم است، بسیاری از مردم فکر می‌کنند خوابیدن به مدت 7 تا 8 ساعت در هر زمانی کافی است، به همین دلیل اگر از ساعت 2 نیمه شب تا 10 صبح بخوابند فکر می‌کنند خواب کافی داشته‌اند.

در حالی که بهترین زمان خواب باید از سر شب و قبل از نیمه شب باشد، به راحتی فرد به خواب رود و در حین خواب بیدار نشود.


 عده‌ای نیز دچار بی‌خوابی می‌شوند و ممکن است احساس کنند به داروهای آرامبخش و خواب‌آور احتیاج دارند، به این افراد توصیه می‌کنیم قبل از خواب از دمنوش‌های گیاهی استفاده کنند.

 یکی از این دمنوش‌ها مصرف گل گاوزبان به همراه گیاه سنبل‌الطیب به همراه لیمو عمانی و نبات است که افرادی که دچار بی‌خوابی شده‌اند می‌توانند به جای قهوه و چای آن را مصرف کنند.

 این دمنوش آرامبخش است و مردم می‌توانند یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان را به همراه دو بند انگشت سنبل‌الطیب و یک لیمو عمانی و مقداری نبات میل کنند.


برخی از مردم فکر و خیال زیادی دارند و این فکرها اجازه خواب آرام را به آنها نمی‌دهد به همین دلیل دمنوش بادرنجبویه برای افرادی که دچار بی‌خوابی می‌شوند توصیه می‌شود.

همچنین مصرف دم‌نوش اسطوخودوس نیز توصیه می شود. این دمنوش‌ها را به میزان یک قاشق مرباخوری در یک لیوان آب جوش مانند چای دم کرده و همراه با نبات و عسل مصرف کنند.

 اگر افراد در طول روز استرس شدیدی دارند، می‌توانند از برخی نوشیدنی و عرقیات استفاده کنند. مثلاً شربت گلاب را با زعفران میل کنند یا شربت بیدمشک و بهار نارنج مصرف کنند.



نظرات شما عزیزان:

ستایش
ساعت8:43---27 خرداد 1393
سلام استاد
واقعا لذت بردم من هر روز باید به وبلاگ شما سر بزنم-بسیار بسیار عالی بود -اگر امکان داره از زندگی زناشویی -رابطه ها وکمی آشپزی هم چاشنی این وبلاگ کنید -بی نهایت ممنون
پاسخ: باسلام دوست ناشناس من خوشحالم که این مطالب باعث شده جایی دربرنامه زندگی شما داشته باشد-باشد که ساحل ارام باشید-چشم بررسی میکنم ومطلب خواهم گذاشت


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:, | 7:57 | نویسنده : شهرام مهدیزاده |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پاتوق مقالات شما